niedziela, 14 października 2018

Leczo - jednogarnkowe danie

Leczo zawsze kojarzyło mi się z czymś tłustym oraz resztkami z lodówki, dopóki nie zrobiłam go sama po swojemu, czyli lekko i troszkę dietetycznie.
Jest to bardzo szybka potrawa i co najważniejsze jednogarnkowa (mniej zmywania :P).
Zachęcam do wypróbowania tej smacznej i niedrogiej potrawy.
Składniki można dowolnie zamieniać wedle uznania.


Moje leczo zawiera następujące składniki :
  • 1 cebule
  • 1 dymka ze szczypiorkiem
  • 3 ząbki czosnku
  • 250 g chudej kiełbasy  
  • 2 papryki
  • 1 duża cukinia, bądź 2 mniejsze
  • ok. 1 -1.5 kg pomidorów 
  • 4 łyżki oliwy z oliwek 
  • 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 2 szklanki wody
  • przyprawy : pieprz, sól, papryka słodka, papryka ostra, oregano, bazylia.




Pokroić cebule,dymkę, czosnek, kiełbasę, paprykę, cukinię oraz pomidory. Na rozgrzanej w garnku oliwie, zeszklić cebule, dymkę oraz czosnek. Dodać kiełbasę i smażyć wszystko razem, aż kiełbasa się przyrumieni. Następnie dodać paprykę, którą również podsmażamy parę minut, oczywiście cały czas mieszając. Dodajemy resztę warzyw i podsmażamy wszystko razem.  Gdy podsmażymy już wszystkie składniki dolewamy wody, dodajemy koncentrat i przyprawy. Gotujemy parę minut cały czas mieszając :)


 I gotowe ! :)



Leczo możemy podawać z ryżem, kaszami lub samo.
Ja na pierwszy raz podawałam samo :)
Proporcje na 4 porcje.
Czas przygotowania to około 45 minut.

Smacznego !





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz