czwartek, 15 listopada 2018

Rożki z ciasta francuskiego z jabłkami

Kolejny post na blogu i kolejny przepis !

Dzisiejszy przepis to bardzo łatwy i szybki deser :)


Rożki z cista francuskiego z jabłkami 

 

Składniki :
  • ciasto francuskie (1 opakowanie),
  • 4 jabłka,
  • pół cytryny,
  • cynamon,
  • 1 jajko,
  • szczypta cukru.



Mrożone ciasto zostawiamy na jakiś czas w temperaturze pokojowej, by się rozmroziło.
Jabłka obieramy i kroimy na małe kawałki, wedle uznania.

 


Ciasto po rozmrożeniu, rozwijamy i przecinamy na kwadraty.
Przeciąć możemy wedle uznania na 4, 9 lub 12 :)
Ja wybrałam na 9 kwadratów.
Do pokrojonych jabłek dodajemy sok z połowy cytryny oraz cynamon, wedle uznania i upodobań 
(ja dodałam pół opakowania) i mieszamy wszystko.
Dzięki dodaniu cytryny, nasze jabłka nie ściemnieją.




 Jabłka układamy mniej więcej na połowie kwadratu.




 Składamy w trójkąty, pamiętając by zagnieść boki :)
Następnie rozbełtanym jajkiem smarujemy nasze trójkąty.




 Posypujemy cynamonem oraz szczyptą cukru.




Następnie wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni na 20 minut.




Gotowe !

Ciepłe rogaliki są doskonałe do popołudniowej kawy, oraz szybkie do zrobienia podczas nagłej wizyty gości :)

 



1 komentarz:

  1. Mniam, uwielbiam takie słodkości! <3 Nie będę ukrywać powstrzymanie się od ciast i ciasteczek jest dla mnie nie lada wyzwaniem, ale cóż dieta to dieta.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń